Adım 1
HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN
Doğal ve etkili reklamlar yaratmak işinizin en önemli parçası olmalıdır. Reklam girişiminde bulunmadan önce ne istediğinizi tanımlamalı ve buna yönelik içerik üretmelisiniz. Ürün veya hizmetlerinizi mi tüketmelerini istiyorsunuz? Marka bilincini mi arttırmak istiyorsunuz? Potansiyel müşteriler mi oluşturmak istiyorsunuz? Sitenizi ya da yerel işletmenizi ziyaret etmelerini mi istiyorsunuz?
Amacınızı belirleyin.
Adım 2
HEDEFLERİNİZE UYGUN DOĞRU MESAJLAR İLETİN
Ulaşmaya çalıştığınız kitle ile hedefleriniz uyumluluk göstermeli. Hedef kitlenizi tespit edin, davranışlarını ve tercihlerini analiz ettikten sonra en uygun, ilgi çekici reklamlar ve içerik ile bu kitleyi hedefleyin. Hedef kitlenin ilgi alanlarını ve sorunlarını tespit edin ve bunlarla kesişen içerikler oluşturun. Reklamınızın doğru kitleye ulaşması için demografik, coğrafi, vs… gibi hedeflemeler yapın. Reklamı hedefe nokta atışıyla teslim edin.
Adım 3
DOĞRU PLATFORMU VE DOĞRU REKLAM FORMATINI SEÇİN
Çeşitli çevrimiçi veya sosyal kanallar ile farklı türdeki kitlelere ulaşmanız mümkün. Örneğin Google reklamları ile çok seçenekli bir kitleye ulaşabilirken Pinterest ile daha farklı bir kitleye ulaşırsınız. Size en iyi uyan sosyal kanalları ve reklam biçimlerini seçin. Örneğin, LinkedIn üç yerel reklam biçimi sunuyor. Bunlar LinkedIn Sponsorlu İçerik, LinkedIn Sponsorlu InMail ve LinkedIn
Dinamik Reklamlardır. Google Ads ise beş farklı tür ve inanılmaz bir yapı sunuyor.
Adım 4
REKLAMINIZI VE İÇERİĞİNİ OLUŞTURUN
Hedef kitlenize yoğunlaşın. Onların neyi duymak, yapmak, okumak veya görmek istiyor olabileceğine odaklanın. Onların ihtiyaç ve taleplerini anlayın. Reklamınıza mutlaka harekete geçirici bir mesaj ekleyin.
Adım 5
ALAKALI VE GÜVENİLİR İÇERİKLER SUNUN
Potansiyel müşteri veya takipçinizin doğru ve alakalı içeriklere ulaşmasını ve en kısa sürede sizin için değerli olan eylemi gerçekleştirmesini sağlayın. Asla hayal kırıklığı yaratmayın. Reklamınız veya organik paylaşımınıza tıklayan bir kullanıcı istediği şeyi bulsun.
Adım 6
TAKİPTE KALIN, ETKİSİNİ ÖLÇÜN
Reklamlarınızın etkisini ölçmek ve dönüşümleri değerlendirmek için onları takip edin. Reklamların etkili olanlarını veya verimsiz çalışanlarını görün. Bunun için genellikle bir-iki hafta beklemeniz gerekir ama sağlıklı bir değerlendirme ile istediğinizi elde edersiniz.
Adım 7
OPTİMİZE EDİN
Yaptığınız değerlendirmelerin sonucuna göre verimli ve verimsiz çalışan reklamlarınızı optimize edin. Anahtar kelimeler, hedeflemeler, teklifler vs… gibi bir çok parametreyi en optimum seviyeye çıkarın. Fakat burada dikkatli olun bazen verimliliği artıracağını düşündüğünüz şeyler reklamınıza olumsuz etki edebilir.
Adım 8
YENİDEN PAZARLAMA YAPIN
Daha önce reklamınızla etkileşime geçen kullanıcılar ile yeniden buluşun. Hem markanızı daha tanınır hale getirin hem de yeni satışların yolunu açın. Yeniden pazarlama başka hiçbir reklam platformunun sağlayamayacağı adeta nokta atışı bir pazarlama stratejisidir. Etkili kullanımı işletme ve markalar için çok efektif bir stratejidir.