SEO’nuza karşı dikkatli olmalısınız!
Size çok iddialı sözleri hiçbir SEO veremez. Hiçkimse sitenizin arama motorlarında birinci sırada olacağını size garanti edemez. Bunun için kullanılan bazı teknikler sitenizin arama motorlarında ki varlığını tehdit eder. Ayrıca sitenize ve şirketinize dolayısıyla sizin itibarınıza zarar verme riski de vardır. Yıllarca emek vererek oluşturmuş olduğunuz sitenizin ve ticari itibarınızın kulanılan bazı kural dışı yöntemler sonucu ortadan kalktığını görebilirsiniz.
Sıralama garantisi veren SEO’lara karşı dikkatli olun. Emin olun arama motorlarının üst düzey yapay zekaları karşısında belli süre sonra sadece dürüst olanlar ve sitelerini son kullanıcılar için inşa edenler kazanıyor. Dolandırıcılar her yerde olduğu gibi burada da fazlası ile var. İçeriğinizin gerektiği gibi yapılandırılmış ve gerektiği kadar olmadan organik aramalarda yükselseniz bile bu geçiçi bir durum olacaktır. Arama motorları için sitenizi optimize eden kişilere karşı uyarıcı nitelikte birtakım işaretler vardır ve bunları gördüğünüz anda o SEO’yu terkedin.
SEO’yla çalışmayı bırakmanız gereken anlar:
- Gölge alan adlarına sahipse
- Köprü sayfalar üzerine diğer müşterilerine ait bağlantıları koyuyorsa
- Adres çubuğundaki anahtar kelimeleri satmayı teklif ediyorsa
- Gerçek arama sonuçları ile arama sonucu sayfalarında görünen reklamları ayırt etmiyorsa
- Sıralamayı, sadece herhangi bir şekilde zaten bulabileceğiniz anlaşılması güç, uzun anahtar kelime grupları üzerinde garanti ediyorsa
- Birden çok takma ad veya sahte WHOIS bilgilerini kullanıyorsa
- Trafiği “sahte” arama motorlarından, casus yazılım veya kötü amaçlı yazılımlardan alıyorsa
- Google dizininden kaldırılmış veya Google’da listelenmeyen alan adlarına sahipse
SEO’nuzun ilk olarak yapması gerekenler: Sorunların tespiti.
SEO’lar farklı raporlama araçlarını kullanarak size arama motoru optimizasyonu ile ilgili analiz raporlarında farklı veriler ortaya koyarlar, ancak yaygın olarak kullanılan bazı veri raporları şunları içerir:
- Sektörünüzdeki en iyi rakiplerin SEO performanslarını detaylandırarak analiz eder.
- Anahtar kelime performans raporları (geçerli sıra, sıralamada ki zorluklar, aylık aramalar ve rakip anahtar kelimeler).
- Bağlantı raporları (bozuk, bozuk veya spam içerikli bağlantılar).
- Sayfa performans verileri (yükleme hızı, gezinme, vb.).
- Site düzeniniz / sayfa yapınız.
- Kullandığınız resim ve görüntüler için alt metnin kullanımı.
- Meta tanımlarının kullanımı.
- Yinelenen / tekrarlanan içerikler.
- İçeriği eksik olan sayfalar.
- Sosyal medya entegrasyonunun tam olarak kullanımı.
- Site tasarımının duyarlılığının nasıl olduğu.